Να σταματήσει τώρα κάθε σκέψη ξεπουλήματος του ΟΛΠ
Ο Νίκος Χουντής, στην ερώτησή του καυτηρίαζε το όψιμο ενδιαφέρον της Επιτροπής να διερευνήσει την υπόθεση, τονίζοντας ότι, ο ίδιος την είχε προειδοποιήσει από το Νοέμβριο του 2009 (!) για «τις φορολογικές χαριστικές ρυθμίσεις που αποκτούσε η Cosco από τη σύναψη σύμβασης πώλησης με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς κατά την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα και οι οποίες, προφανώς, συνιστούσαν εξόφθαλμη κρατική ενίσχυση», και ζητούσε να μάθει τους λόγους καθυστέρησης της Επιτροπής να διερευνήσει την υπόθεση, και παράλληλα την καλούσε «να αποδείξει στον ελληνικό λαό ότι η ξαφνική της ενεργοποίηση, μετά από τρία χρόνια καθυστέρηση, στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην προάσπιση της κοινοτικής νομοθεσίας και όχι στη διάθεσή της να παρέμβει στον ανταγωνισμό συμφερόντων μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών επιχειρήσεων».
Ερώτηση :
«Σε ερώτημά μας, το Νοέμβριο του 2009 (Ε-5771/2009), είχαμε καλέσει την Επιτροπή να τοποθετηθεί σχετικά με τις φορολογικές χαριστικές ρυθμίσεις - τις οποίες και παραθέταμε μία προς μία - που αποκτούσε η εταιρία COSCO, από τη σύναψη σύμβασης πώλησης με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς κατά την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα και οι οποίες, προφανώς, συνιστούσαν εξόφθαλμη κρατική ενίσχυση.
Σήμερα, τρία χρόνια αργότερα, η Επιτροπή στο «Κρατική ενίσχυση αριθ. S.A.28876» που δημοσιεύτηκε την 5.10.2012 στην Επίσημη Εφημερίδα, διαπιστώνει ότι πράγματι υπήρξαν φορολογικά πλεονεκτήματα υπέρ της εταιρίας COSCO, τα οποία συνιστούσαν κρατική ενίσχυση.
Δεδομένου ότι, η ίδια η Επιτροπή αφήνει να εξελίσσονται πολλές παράνομες και αδιαφανείς διαδικασίες, κατά την ιδιωτικοποίηση και άλλων δημόσιων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, όπως πχ, η πώληση του ΟΤΕ στην Deutsche Telekom, το όψιμο ενδιαφέρον της για την τήρηση της νομοθεσίας στην περίπτωση της COSCO προκαλεί εύλογα ερωτηματικά.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Γιατί ανέχθηκε η διαδικασία διερεύνησης της υπόθεσης για τις προφανείς παραβιάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας να διαρκέσει τρία χρόνια;
«Τον Ιούλιο του 2012, η Επιτροπή κίνησε την επίσημη διαδικασία έρευνας σχετικά με ορισμένα φορολογικά πλεονεκτήματα που παραχωρήθηκαν στην Cosco. Η κίνηση της διαδικασίας παρέχει στα ενδιαφερόμενα μέρη τη δυνατότητα να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους όσον αφορά τα υπό εξέταση μέτρα για τα οποία η Επιτροπή εξέφρασε αμφιβολίες ,αλλά δεν προδικάζει την έκβαση της παρούσας διαδικασίας έρευνας.
Η διάρκεια της έρευνας της Επιτροπής είναι δικαιολογημένη, αφενός, λόγω των σύνθετων νομικών και οικονομικών θεμάτων που αξιολογούνται από την Επιτροπή και, αφετέρου, λόγω της ανταλλαγής διάφορων επιστολών με τις ελληνικές αρχές.
Όσον αφορά το ότι ο δικαιούχος των μέτρων κρατικής ενίσχυσης είναι κινεζική εταιρεία, η Επιτροπή θα επιθυμούσε να διαβεβαιώσει το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου ότι εφαρμόζει τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις που διατυπώνονται στη Συνθήκη σε όλες τις επιχειρήσεις χωρίς καμία διάκριση που να βασίζεται στην εθνικότητα ή άλλη διάκριση».
πηγή:http://www.chountis.gr/index.php?page=text&CategoryId=11&id=2259
Απάντηση Κομισιόν σε Νίκο Χουντή
Ενώ πριν λίγες μέρες έγινε γνωστό ότι, ο κινεζικός όμιλος Cosco σχεδιάζει να καταθέσει επενδυτική πρόταση ύψους 1 δις ευρώ για την απόκτηση του 60% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ο αρμόδιος Επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού της ΕΕ, Χοακίν Αλμούνια, απαντώντας σε ερώτηση που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής, επιβεβαιώνει ότι, η Κομισιόν, μετά από 3 χρόνια, βρίσκει νομικά ελαττώματα (παράνομη κρατική ενίσχυση)στη σύμβαση πώλησης του τμήματος του ΟΛΠ, που ήδη έχει παραχωρηθεί στην Cosco.Ο Νίκος Χουντής, στην ερώτησή του καυτηρίαζε το όψιμο ενδιαφέρον της Επιτροπής να διερευνήσει την υπόθεση, τονίζοντας ότι, ο ίδιος την είχε προειδοποιήσει από το Νοέμβριο του 2009 (!) για «τις φορολογικές χαριστικές ρυθμίσεις που αποκτούσε η Cosco από τη σύναψη σύμβασης πώλησης με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς κατά την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα και οι οποίες, προφανώς, συνιστούσαν εξόφθαλμη κρατική ενίσχυση», και ζητούσε να μάθει τους λόγους καθυστέρησης της Επιτροπής να διερευνήσει την υπόθεση, και παράλληλα την καλούσε «να αποδείξει στον ελληνικό λαό ότι η ξαφνική της ενεργοποίηση, μετά από τρία χρόνια καθυστέρηση, στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην προάσπιση της κοινοτικής νομοθεσίας και όχι στη διάθεσή της να παρέμβει στον ανταγωνισμό συμφερόντων μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών επιχειρήσεων».
Ο Χοακίν Αλμούνια, εκ μέρους της Επιτροπής, στην απάντησή του αφού προβάλλει ως αιτία καθυστέρησης «τα σύνθετα νομικά και οικονομικά θέματα» και την χρονοτριβή «λόγω της ανταλλαγής διαφόρων επιστολών (!!) με τις ελληνικές αρχές», απαντά στον σαφή υπαινιγμό του Νίκου Χουντή για βραδυφλεγή παρέμβαση, με μία γενικόλογη διαβεβαίωση ότι, η Επιτροπή «εφαρμόζει τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις που διατυπώνονται στη Συνθήκη σε όλες τις επιχειρήσεις χωρίς καμία διάκριση που να βασίζεται στην εθνικότητα ή άλλη διάκριση».
Με αφορμή την απάντηση του Χοακίν Αλμούνια ο Νίκος Χουντής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Από το 2009 είχαμε προειδοποιήσει ότι η σύμβαση παραχώρησης τμήματος του λιμανιού του Πειραιά στην Cosco ήταν χαριστική, αφού της προσέφερε τεράστιες παράνομες φοροαπαλλαγές και άλλα “πλεονεκτήματα”. Η τότε κυβέρνηση είναι υπόλογη απέναντι στον ελληνικό λαό. Να σταματήσει τώρα κάθε σκέψη νέου ξεπουλήματος του ΟΛΠ».
Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή και η απάντηση του Χοακίν Αλμούνια έχουν ως εξής:Ερώτηση :
«Σε ερώτημά μας, το Νοέμβριο του 2009 (Ε-5771/2009), είχαμε καλέσει την Επιτροπή να τοποθετηθεί σχετικά με τις φορολογικές χαριστικές ρυθμίσεις - τις οποίες και παραθέταμε μία προς μία - που αποκτούσε η εταιρία COSCO, από τη σύναψη σύμβασης πώλησης με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς κατά την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα και οι οποίες, προφανώς, συνιστούσαν εξόφθαλμη κρατική ενίσχυση.
Σήμερα, τρία χρόνια αργότερα, η Επιτροπή στο «Κρατική ενίσχυση αριθ. S.A.28876» που δημοσιεύτηκε την 5.10.2012 στην Επίσημη Εφημερίδα, διαπιστώνει ότι πράγματι υπήρξαν φορολογικά πλεονεκτήματα υπέρ της εταιρίας COSCO, τα οποία συνιστούσαν κρατική ενίσχυση.
Δεδομένου ότι, η ίδια η Επιτροπή αφήνει να εξελίσσονται πολλές παράνομες και αδιαφανείς διαδικασίες, κατά την ιδιωτικοποίηση και άλλων δημόσιων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, όπως πχ, η πώληση του ΟΤΕ στην Deutsche Telekom, το όψιμο ενδιαφέρον της για την τήρηση της νομοθεσίας στην περίπτωση της COSCO προκαλεί εύλογα ερωτηματικά.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Γιατί ανέχθηκε η διαδικασία διερεύνησης της υπόθεσης για τις προφανείς παραβιάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας να διαρκέσει τρία χρόνια;
Πώς προτίθεται να αποδείξει στον ελληνικό λαό ότι η ξαφνική της ενεργοποίηση, με τρία χρόνια καθυστέρηση, στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην προάσπιση της κοινοτικής νομοθεσίας και όχι στη διάθεσή της να παρέμβει στον ανταγωνισμό συμφερόντων μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών, στην περίπτωση αυτή, επιχειρήσεων;»
Απάντηση Χοακίν Αλμούνια: «Τον Ιούλιο του 2012, η Επιτροπή κίνησε την επίσημη διαδικασία έρευνας σχετικά με ορισμένα φορολογικά πλεονεκτήματα που παραχωρήθηκαν στην Cosco. Η κίνηση της διαδικασίας παρέχει στα ενδιαφερόμενα μέρη τη δυνατότητα να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους όσον αφορά τα υπό εξέταση μέτρα για τα οποία η Επιτροπή εξέφρασε αμφιβολίες ,αλλά δεν προδικάζει την έκβαση της παρούσας διαδικασίας έρευνας.
Η διάρκεια της έρευνας της Επιτροπής είναι δικαιολογημένη, αφενός, λόγω των σύνθετων νομικών και οικονομικών θεμάτων που αξιολογούνται από την Επιτροπή και, αφετέρου, λόγω της ανταλλαγής διάφορων επιστολών με τις ελληνικές αρχές.
Όσον αφορά το ότι ο δικαιούχος των μέτρων κρατικής ενίσχυσης είναι κινεζική εταιρεία, η Επιτροπή θα επιθυμούσε να διαβεβαιώσει το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου ότι εφαρμόζει τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις που διατυπώνονται στη Συνθήκη σε όλες τις επιχειρήσεις χωρίς καμία διάκριση που να βασίζεται στην εθνικότητα ή άλλη διάκριση».
πηγή:http://www.chountis.gr/index.php?page=text&CategoryId=11&id=2259
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου