Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2014

(Από τον "ευαίσθητο" κοινωνικά Πατούλη μόνο το 3% του προϋπολογισμού του Δήμου του για κοινωνική πολιτική)! Η εισήγηση της Μαίρης Διακολιού στο Δ. Σ. Αμαρουσίου


Εισήγηση για τον προϋπολογισμό 2015


Μαίρη Διακολιού - ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ & ΕΡΓΟ για το  ΜΑΡΟΥΣΙ

Ο προϋπολογισμός, πέραν των οριζομένων σε τεχνοκρατικό επίπεδο, πολιτικά οφείλει να αποτυπώνει τις πολιτικές επιλογές, τις κοινωνικές αξίες και αντιλήψεις και τελικά τις αυτοδιοικητικές ευαισθησίες της δημοτικής αρχής που τον προτείνει.
Σε αυτήν την πολιτική προσέγγιση πρόκειται να σταθώ, αποφεύγοντας την απονεύρωση της πολιτικής ουσίας που επιβάλλουν οι  «λογιστικού τύπου» διατάξεις που αφορούν την κατάρτισή του.

Ο προϋπολογισμός που εισάγεται σήμερα, αποτελεί μία γενικόλογη περιγραφή κωδικών που δεν επιτρέπουν την εξαγωγή πολιτικών συμπερασμάτων για τις πολιτικές προθέσεις της διοίκησης. Για παράδειγμα, στον κωδικό 006142.063 με τίτλο «Εργασίες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών που αφορούν την οικονομοτεχνική μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας (feasibility study) του έργου αξιοποίησης του δημοτικού παιδικού γυμναστηρίου "Σπύρος Λούης”» δεν είναι σαφές στον αναγνώστη αν πρόκειται για πρόσληψη συμβούλου που θα αξιολογήσει μία ήδη υπάρχουσα μελέτη, ή αν πρόκειται για πρόσληψη συμβούλου με αντικείμενο την κατάρτιση της μελέτης. Έτσι, δεν είναι δυνατό να γίνει τεκμηριωμένο σχόλιο σχετικά με το αν παρακάμπτονται οι διατάξεις περί ανάθεσης μελετών (γιατί άλλες είναι οι διατάξεις για ανάθεση μελέτης και άλλες για πρόσληψη συμβούλου) προκειμένου να υλοποιηθούν προειλημμένες αποφάσεις, ή δεν είναι δυνατό να γίνει τεκμηριωμένη πρόβλεψη για το αν πρόκειται για δράση Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (τα γνωστά ΣΔΙΤ) στα οποία είμαστε αντίθετοι.
Εν ολίγοις, φοβάμαι σκοπίμως, ο προϋπολογισμός αυτός ακολουθεί την γνωστή τακτική του «χάους χωρίς πυξίδα» προκειμένου να αποκρυβούν οι πραγματικές προθέσεις της διοίκησης.
Για να αποφευχθεί αυτή η εικόνα, ο προϋπολογισμός θα έπρεπε να συνοδεύεται από εισηγητική έκθεση πουνα αξιολογεί επί της ουσίας την πορεία του προηγούμενου έτους και να ερμηνεύει τις επιλογές της δημοτικής αρχής επί τη βάσει του κεντρικού σχεδίου της για τη διοίκηση της πόλης μας.
Οι επιλογές της δημοτικής αρχής δε, θα έπρεπε να προκύπτουν από μία συμμετοχική διαδικασία, μέσα από την οποία θα καταρτιζόταν ένας συμμετοχικός προϋπολογισμός: οι φορείς μέσα από διαδικασίες διαβούλευσης, θα υποδείκνυαν τις προτεραιότητές τους, τις ανάγκες τους και τις απόψεις τους, ώστε αυτές να υλοποιηθούν από τη διοίκηση αποτυπωνόμενες στον προϋπολογισμό, πράγμα το οποίο εδώ δεν συνέβη.
Στον παρόντα προϋπολογισμό δεν απεικονίζεται η πραγματική οικονομική κατάσταση του Δήμου:  Πέραν των όσων αναφέρθηκαν για τις οφειλές των υπό εκκαθάριση νπ του δήμου, σε ότι αφορά στα δάνεια δεν αναφέρεται το ύψος τους, το αρχικό κεφάλαιο, το πώς αυτό διαμορφώθηκε κλπ ώστε να υπάρχει στον αναγνώστη μία συνολική εικόνα, ενώ δεν προκύπτει ότι έχει γίνει κάμία καταβολή για την εξυπηρέτησή τους το 2014. Η τυχόν αποτύπωση των στοιχείων αυτών σε απολογισμό ή ισολογισμό δεν αρκεί για να δοθεί εκ των προτέρων έγκριση στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους ,  διότι  το συμφέρον της πόλης δεν είναι να ασκούμε εκ των υστέρων κριτική, αλλά να προνοούμε.
Επίσης, αποκρύπτεται η φθίνουσα πορεία των κρατικών πόρων των Δήμων λόγω των Μνημονιακών πολιτικών, και η δυστοκία είσπραξής τους, που αποτελεί ένα από τα μείζονα και διαχρονικά  προβλήματα της Αυτοδιοίκησης, καθώς η στενότητα στη διασφάλιση των πόρων περιορίζει τις εναλλακτικές λύσεις των διοικήσεων με αποτέλεσμα την περιορισμένη ανταπόκρισή τους σε πάγιες ανάγκες.
Ο εισηγούμενος προϋπολογισμός, είναι ένας προϋπολογισμός μέσα από τον οποίο δεν διαφαίνεται σχέδιο, αλλά μία αποσπασματική διάθεση πόρων. Αυτό φαίνεται από τις δράσεις που προϋπολογίζει η διοίκηση για την καθαριότητα αλλά και από το ότι δεν διαφαίνεται ευαισθησία της για έργα που αφορούν το πράσινο.
Κυρίως όμως, δεν διαφαίνεται η κοινωνική της ευαισθησία.
Ακόμη κι αν δοθούν στον ΟΚΟΙΠΑΔΑ και απ’ ευθείας στους απόρους όλα τα προϋπολογισθέντα χρήματα, από τους κωδικούς 00-6714.004 , 00-6715.007, 00-6733.005,  15-7411.002 συνολικού ποσού 1.550.737,37 ευρώ, πράγμα πρακτικά απίθανο, πάλι το ποσοστό που αντιστοιχεί στις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες  είναι πολύ λιγότερο του 10% του συνολικού προϋπολογισμού, που είναι το ελάχιστο που θα απαιτείτο να αποδίδεται στους χειμαζόμενους συμπολίτες μας αυτές τις δύσκολες εποχές.
Για εμάς, ο προτεινόμενος προϋπολογισμός, έχει  συνταχθεί ώστε να μοιάζει με αλλοιωτικό καθρέφτη που απεικονίζει μία πλασματική εικόνα της πραγματικότητας της πόλης μας ενώ η διάθεση των πόρων γίνεται χωρίς να προκύπτει σαφές πλαίσιο και σχέδιο προτεραιοτήτων, ιδίως για εκείνους που έχουν ανάγκη, γιαυτό είμαι αντίθετη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου