Τετάρτη, 28 Μαΐου 2014

Ώρα μηδέν για τον χημικό εφιάλτη - Απαγορεύτηκε η αλιεία στη Μεσόγειο



Δυστυχώς, επαληθεύονται με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο οι χειρότεροι φόβοι των Κρητικών και οι πληροφορίες που από την Τρίτη δημοσίευσε το ekriti, για την επικίνδυνη διαδικασία που λαμβάνει χώρα κάπου κοντά στο νησί, και ακούει στο όνομα: "καταστροφή των χημικών του Ασαντ" (άραγε να είναι μόνο αυτά;) εν πλω.  Όπως τόνισε σε δηλώσεις του στο ekriti.gr, ο καθηγητής και μέλος της πρωτοβουλίας «Ένα καράβι για τη Γάζα» Βαγγέλης Πισσίας, η Γενική Επιτροπή Αλιείας για τη Μεσόγειο, εξέδωσε ανακοίνωση για απαγόρευση της αλιείας από  τις 24 Μαίου έως τις 15 Ιουλίου, σε συγκεκριμένες περιοχές της Μεσογείου - νοτιοδυτικά της Κρήτης, νότια της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων! Πρόκειται για την επίμαχη περιοχή, όπου αναμένεται να ξεκινήσει, αν δεν έχει ξεκινήσει ήδη, η υδρόλυση των χημικών της Συρίας!

Η Γενική Επιτροπή Αλιείας για τη Μεσόγειο είναι μια Περιφερειακή Οργάνωση Διαχείρισης της Αλιείας του FAO, που προωθεί τη διατήρηση των θαλάσσιων πόρων και τη βιώσιμη διαχείριση της αλιείας στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα και στη συνεδρίαση, όπως διαβάζουμε, σε ανακοίνωση που εκδόθηκε στις 20 Μαίου, συμμετείχε και η Ελληνίδα Επίτροπος Θαλασσίων Υποθέσεων της ΕΕ, Μαρία Δαμανάκη.
Ο κ. Πισσίας σημείωσε ότι πλέον δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για… διπλωματικές κινήσεις, και όλη η δυναμική της αντίδρασης πρέπει να φανεί στη θάλασσα, δίπλα στο Cape Ray. Υπόθεση καθόλου εύκολη, αν αναλογιστούμε ότι γύρω από το πλοίο των χημικών, θα πλέουν περί τα 20 πολεμικά πλοία της διεθνούς δύναμης που προστατεύει το εγχείρημα (Κινέζοι, Αμερικάνοι, Ρώσοι,Ευρωπαίοι) ενώ θα συνδράμουν και ελικόπτερα. Ερωτηθείς για το πόσο ρεαλιστικό είναι ένα τέτοιο σενάριο ο κ. Πισσίας υπογράμμισε ότι πρώτοι από όλους πρέπει να κινητοποιηθούν οι ίδιοι οι αλιείς, τα συμφέροντα των οποίων, θίγονται άμεσα, και συμπλήρωσε ότι όλες οι διαδικασίες, όπως συναυλίες και εκδηλώσεις για τη συγκέντρωση χρημάτων πρέπει να γίνουν μέσα στο επόμενο 15νθήμερο. Ο καθηγητής τόνισε ότι βασική προϋπόθεση για την υδρόλυση, είναι ο καλός καιρός, με χαμηλά μποφόρ, και έτσι δεν αποκλείεται το cape ray να παραμένει στην περιοχή μέχρι το φθινόπωρο. "Μαζί με τους Κρητικούς, θα συνδράμουν οι κάτοικοι του Γυθείου, και των Κυθήρων, ενώ ευελπιστούμε, ότι θα ξυπνήσει επιτέλους και η Αθήνα, η οποία είχε πέσει στη ραστώνη των εκλογών, την ώρα που ένα έγκλημα που απειλεί τις ζωές μας λαμβάνει χώρα δίπλα μας"...
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ekriti έχουν ήδη γίνει δύο δοκιμές εν πλω του συστήματος υδρόλυσης με χρήση υποκατάστατων αντί για χημικές ουσίες, προκειμένου να διαπιστώσουν οι ερευνητές κι οι χημικοί που βρίσκονται πάνω στο πλοίο πως αντιδρά το σύστημα βαλβίδων και σωληνώσεων. Το αξιοσημείωτο για την διεθνή επιστημονική κοινότητα που έχει το βλέμμα της στραμμένο στο "πείραμα της Μεσογείου" είναι ότι οι χημικοί παράγοντες και οι πρόδρομες ουσίες ενδέχεται να κρυσταλλώνουν μέσα στο δίκτυο των σωληνώσεων, με όποιους κινδύνους αυτό συνεπάγεται. 

πηγή



Οι εκλογές τελείωσαν - Το πείραμα της Μεσογείου αρχίζει





Οι εκλογές τελείωσαν και η ιδιότυπη διεθνής πολεμική μηχανή που σεργιανάει τους τελευταίους μήνες στη Μεσόγειο είναι πλέον απολύτως έτοιμη για το μεγάλο "πείραμα" της υδρόλυσης των χημικών. Mάλιστα οι πληροφορίες που δημοσιεύει το ekriti πιστοποιούν πως δύο τουλάχιστον δοκιμές του συστήματος έχουν ήδη γίνει (άγνωστο σε ποιό σημείο της Μεσογείου, καθώς το πλοίο της υδρόλυσης είναι εξαφανισμένο από τους ναυτικούς χάρτες).Την Κυριακή των εκλογών η Γαύδος -το κοντινότερο κρητικό άκρο- στο σημείο της υδρόλυσης, διαμαρτυρήθηκε με την αποχή της από τις Ευρωεκλογές (ελάχιστοι την παραβίασαν). Νωρίτερα η Κρήτη ολόκληρη ξεσηκώθηκε ζητώντας εξηγήσεις και εγγυήσεις. Οι διαμαρτυρίες χιλιάδων Κρητικών από το Αρκάδι ως τα Σφακιά έκαναν το γύρο του κόσμου μέσω διαδικτύου και δημοσιευμάτων αλλά οι διεθνείς συντονιστές συνεχίζουν απτόητοι το σχέδιό τους.
Την ίδια ώρα σε Ευρώπη κι Αμερική η επιστημονική κοινότητα των χημικών αρχίζει να αποκαλύπτει τα τρωτά σημεία του εγχειρήματος και να αντιδρά. «Έχουν πολλά χιλιόμετρα σωληνώσεων στο πλοίο, και οι πρόδρομες χημικές ουσίες για το σαρίν τείνουν να κρυσταλλώνουν στις σωληνώσεις και θα μπορούσαν να υπάρχουν βλάβες που θα επιβραδύνουν ή και θα περιπλέξουν τη διαδικασία», γράφουν ειδικοί σε sites με επιστημονικές αναλύσεις περί υδρόλυσης χημικών. 
Εν τούτοις, οι συντονιστές ασχολούνται κυρίως με τον ... καιρό.
«Υπήρξαν ερωτήματα που τίθενται σχετικά με το ποιά κατάσταση της θάλασσας είναι η βέλτιστη για την λειτουργία των δεξαμενών υδρόλυσης», λέει ο εκπρόσωπος του Αμερικανικού Pενταγώνου Paul Walker. Το Cape Ray είναι εξοπλισμένο με σταθεροποιητές, και επειδή το πλοίο δεν έχει καθορισμένο προορισμό που μπορεί να πλοηγηθεί θα αποφευχθούν οι κακές καιρικές συνθήκες. Δύο θαλάσσιες δοκιμές έχουν ήδη διεξαχθεί για να αξιολογηθούν οι παράμετροι ασφαλείας στη λειτουργία, τόσο για τον εξοπλισμό όσο και για το πλήρωμα, λέει ο υπεύθυνος της ομάδας υδρόλυσης του Αμερικανικού πλοίου Μ.Blades. 
Οι τελευταίες πληροφορίες που δίνονται από τους Αμερικανούς για το σχέδιο της υδρόλυσης αναφέρουν τα εξής:
Το σχέδιο είναι να λειτουργήσει τις δύο εγκατεστημένες μονάδες υδρόλυσης παράλληλα 24 ώρες την ημέρα. 
Η μουστάρδα και ο παράγοντας DF θα εξουδετερωθεί κάπως διαφορετικά. «Η Μουστάρδα θα πρέπει να υδρολύεται χρησιμοποιώντας μια διεργασία ανά παρτίδες που διευκολύνεται από τον αντιδραστήρα του τιτανίου σε αναλογία περίπου 13,5 μέρη  νερό με θερμοκρασία 95 ° C σε ένα μέρος μουστάρδα». Η μουστάρδα αναλύεται σε ζεστό νερό με υδροχλωρικό οξύ και θειοδιγλυκόλη. Το δεύτερο βήμα είναι να ρυθμιστεί το ρΗ της εκροής  χρησιμοποιώντας υδροξείδιο του νατρίου. 
 Στο πλοίο υπάρχουν περίπου 220 εμπορευματοκιβώτια ISO, που το καθένα μπορεί να χωρέσει 6600 λίτρα νερού ή καυστικού διαλύματος. Το πλοίο μπορεί να αφαλάτωσει και επιπλέον νερό αν απαιτείται. 
«Η διεργασία εξουδετέρωσης παράγει επικίνδυνα απόβλητα εκροής σε όγκους από πέντε έως 13,5 φορές τον όγκο του επικίνδυνου  χημικού υλικού που υποβάλλεται σε εξουδετέρωση. Αυτά τα λύματα θα αποθηκεύονται στα κενά εμπορευματοκιβώτια ISO.  Και όταν πια  όλα τα χημικά θα έχουν εξουδετερωθεί, το Cape Ray θα πλεύσει προς τη Γερμανία και, στη συνέχεια, τη Φινλανδία για  να παραδώσει τα συσκευασμένα  απόβλητα για αποτέφρωση ...
Πηγή: chemistry world


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου