Σάββατο, 26 Απριλίου 2014

«Αξιολόγηση εργαζομένων στους ΟΤΑ" : Η ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΙΑ ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΕΚΛΟΓΩΝ



Για την αξιολόγηση των υπαλλήλων της τοπικής αυτοδιοίκησης μίλησε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τηλεοπτική του συνέντευξη στο MEGA, τονίζοντας ότι θα δοθεί δίμηνη παράταση, λόγω της προεκλογικής περιόδου.

Είναι η συνέχεια της χθεσινής παρέμβασης της ΚΕΔΕ, την ώρα που ξεκίνησαν  οι προγραμματισμένες κινητοποιήσεις της ΠΟΕ ΟΤΑ.
Οι Δήμαρχοι, ζύγιασαν τα συν και τα πλην, βλέπουν ότι ...καλύτερα να μην φορτωθούν και το αγκάθι της αξιολόγησης ενόψη των εκλογών.  Έτσι, "η ΚΕΔΕ, προκειμένου να αποφευχθούν διαμαρτυρίες και ενστάσεις, αλλά και η προεκλογική περίοδος να εξελιχθεί
ομαλά, καλεί τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης να αναθεωρήσει το χρονοδιάγραμμα της εγκυκλίου του και να ορίσει, αμέσως μετά τις εκλογές, συνάντησή του με την ΚΕΔΕ προκειμένου να συζητηθούν ορισμένες πτυχές της διαδικασίας αξιολόγησης."

Είχαν προηγηθεί οι προκλητικές δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, που  απέφυγε να συναντηθεί με τη ΠΟΕ ΟΤΑ, χτες 25 Απριλίου : « Είναι προφανές ότι η ρύθμιση αυτή «ξεβολεύει» μια μειοψηφία δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι βαθμολογούντο με υψηλούς βαθμούς, ενώ στην πραγματικότητα κωλυσιεργούσαν συστηματικά στην εργασία τους. Είναι επίσης προφανές ότι η συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΟΕ – ΟΤΑ προσπαθεί για λόγους ψηφοθηρίας και εντυπωσιασμού να «αγκαλιάσει» αυτή τη μειοψηφία και να την προστατεύσει από μια αντικειμενική και δίκαιη αξιολόγηση.»

Ραντεβού μετά τις εκλογές  ...

Το πρώτο βήμα για την "αξιολόγηση" είναι η απόφαση για την κατανομή της ποσόστωσης που κανονικά ήταν να εκδοθεί  ένα μήνα μετά την δημοσίευση του νόμου , δηλαδή Δευτέρα 28 Απριλίου, από τον Γενικό Διευθυντή , ελλείψει αυτού από τον Γενικό Γραμματέα και ελλείψει αυτού, όπως και στην περίπτωση του ΕΔΣΝΑ,  από το Μονομελές η συλλογικό όργανο διοίκησης.
Το επόμενο βήμα είναι οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων να προχωρήσουν στην  αξιολόγηση  του προσωπικού με υποχρεωτική εφαρμογή της απόφασης για την κατανομή της ποσόστωσης.

Για τον ΕΔΣΝΑ, η ποσόστωση 25-60-15 εφαρμόζεται στο σύνολο των υπηρετούντων υπαλλήλων ( ανεξαρτήτως ειδικότητας και θέσης απασχόλησης)  και κατανέμεται σε διευθύνσεις και τμήματα με Απόφαση  του Προέδρου. Αν είναι 200 οι υπηρετούντες η  εφαρμογή της  ποσόστωσης  δίνει  50-120-30. Η επιλογή σε ποιες Διευθύνσεις και Τμήματα κατανέμονται είναι στην απόλυτη ευχέρεια του Προέδρου .

Ακόμη και όσοι βρίσκουν κινδυνολογία τις καταγγελίες ότι με αυτήν την αξιολόγηση μεθοδεύονται  απολύσεις και κατάργηση δομών, βλέπουν τώρα ότι έρχεται η  περαιτέρω μείωση των αποδοχών μέσα από την αξιολόγηση.Εξ άλλου, οι ευνοημένοι του χτες δεν χωράνε στην ποσόστωση ...

Και ο πλέον αφελής αντιλαμβάνεται που οδηγεί αυτή η μεθοδευμένη επιχείρηση.Μας οδηγούν να  φάμε ο ένας τον άλλο...

Και ως συνήθως στο Σύνδεσμο δεν ξέρει κανείς τίποτα....
Συνάδελφοι, πρέπει να σταθούμε όλοι μαζί απέναντι στην  ανθρωποφαγία που  έχουν στήσει και
οφείλει το σωματείο μας να κινητοποιηθεί γρήγορα σε αυτή τη κατεύθυνση.
Κανένας δεν μπορεί κατ΄ανάθεση να  δώσει λύση. Είναι υπόθεση του καθένα από εμάς , αν μη τι άλλο για  να  μπορούμε να λέμε αύριο καλημέρα ο ένας στον άλλο.


Γεωργία Ασημακοπούλου

(Οι ανακοινώσεις της ΠΟΕ ΟΤΑ, η επιστολή προς το Υπ. Εσωτερικών και το υλικό που τεκμηριώνει την καταγγελία  για την δήθεν αξιολόγηση, έχει σταλεί στα σωματεία και  είναι αναρτημένο  στην ιστοσελίδα της ΠΟΕ ΟΤΑ. )

25/04/2014  "ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ κ. ΓΙΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Κ.Ε.Δ.Ε. κ. ΚΩΣΤΑ ΑΣΚΟΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΘΕΝ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»."
ΑΡΙΘΜ.ΠΡΩΤ.:411/25-4-2014
25/04/2014  "ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ κ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΘΕΝ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»."
ΑΡΙΘΜ.ΠΡΩΤ.:409/25-4-2014


24/04/2014  "ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4250/2014 ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΘΕΝ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014 ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 11.00 ΤΟ ΠΡΩΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ (ΣΤΑΔΙΟΥ 27-ΑΘΗΝΑ). ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014 ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΕΙΩΝ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΔΟΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΟΣΟΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»."
ΑΡΙΘΜ.ΠΡΩΤ.:402/24-4-2014

Ένα ενδιαφέρον άρθρο συναδέλφου στο Δήμο Καλαμαριάς

Ποιους εξυπηρετεί το νέο σύστημα «αξιολόγησης»

Του Πέτρου Τσιβίδη*
Ο νόμος που ψηφίσθηκε, για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και των υπηρεσιών, ξεπερνά και την πιο νεοφιλελεύθερη φαντασία!
Ας τα πάρουμε με τη σειρά…
     Έτσι, μιλώντας για τους υπαλλήλους, αποφασίζεται και διατάσσεται, ότι μεταξύ των ‘’αρίστων’’ δεν μπορούν να βρεθούν πάνω από το 25%. Οι καλοί και άξιοι είναι λοιπόν λίγοι. Καμία αξιολόγηση δεν επιτρέπεται να προσπεράσει αυτόν τον πρώτο «φυσικό» νόμο.
Ο επιμερισμός των ποσοστών αξιολόγησης σε κάθε Γενική Διεύθυνση γίνεται με απόφαση του οικείου Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης στο σύνολο των υποκείμενων οργανικών μονάδων μέχρι και επιπέδου Τμήματος ή αντιστοίχου επιπέδου οργανικής μονάδας. Για τον επιμερισμό αυτό λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, οπως:
 α) η παραγωγικότητα των μονάδων
β)οι αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων σε σχέση με τις προτεραιότητες της ασκούμενης πολιτικής.
γ) η κατανομή των υπαλλήλων ανά οργανική μονάδα. 
Και ακόμη, παρέχεται στους Γενικούς Διευθυντές η δυνατότητα να προσδιορίσουν τις υπηρεσίες ή τα τμήματα απ’ τα οποία θα προκύψει το προσωπικό που απαιτείται για να καλυφθεί το υποχρεωτικό ποσοστό του 15%.
Ουσιαστικά δηλ. παρέχεται η δυνατότητα στους υπηρεσιακούς παράγοντες να κλείνουν ανά πάσα στιγμή τμήματα και δομές (που η κυβερνητική πολιτική τις θεωρεί άχρηστες) θέτοντας ουσιαστικά εκτός εργασίας όλο το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές και ανεξαρτήτως, φυσικά, προσόντων.
         Τί όμως σημαίνουν όλα αυτά;
Μας λένε ότι καλές είναι οι παραγωγικές δομές και οι υπάλληλοι που αποδίδουν σε σχέση με τις συγκεκριμένες προτεραιότητες της ασκούμενης πολιτικής.
Και ρωτάμε:
Υπάλληλοι πολεοδομιών, τεχνικών, διοικητικών υπηρεσιών κλπ, που δεν δέχονται να βάλλουν την υπογραφή τους άκριτα και μπλοκάρουν περίεργες αναθέσεις, δημοπρασίες κλπ είναι παραγωγικοί;
Οι υπάλληλοι των δήμων και άλλων κλάδων που απεργούν, οι συνδικαλιστές και εργαζόμενοι που αντιδρούν σε αυθαιρεσίες διοικήσεων ή υπερασπίζονται τα εργασιακά δικαιώματα συναδέλφων τους είναι παραγωγικοί;
Υπάλληλοι στις υπηρεσίες στους Δήμους, στην υγεία ,οι καθηγητές και οι δάσκαλοι που κάτω από τις σημερινές αντίξοες συνθήκες αγωνίζονται να κάνουν την δουλειά τους, ενώ ταυτόχρονα αντιδρούν έμπρακτα στην υποβάθμιση και την διάλυση είναι παραγωγικοί; (αλήθεια σκέφτηκε κανείς τη θα γίνει και πως θα αντιδράσουν γονείς και μαθητές όταν γίνει γνωστό στη σχολική κοινότητα πως ένας δάσκαλος βαθμολογήθηκε με 9, άλλος με 7 και άλλος με 5 ; )
Kαι ακόμη:
Ποιες είναι άραγε οι παραγωγικές και αποδοτικές μονάδες;
Ομολογείται ξεκάθαρα, ότι η παραγωγικότητα των μονάδων και των υπαλλήλων εκτιμάται και βαθμολογείται ανάλογα με την ικανοποίηση των στόχων της εφαρμοζόμενης κεντρικής πολιτικής. Μόνο που την εφαρμοζόμενη μνημονιακή πολιτική δεν την ενδιαφέρει η βελτίωση των υπηρεσιών αλλά η ικανοποίηση των δημοσιονομικών στόχων η οποία είναι αντίθετη με την βελτίωση και αναβάθμιση υπηρεσιών και ανθρώπων. Αυτό αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής, η οποία τα τελευταία χρόνια, εκτός από το αυθαίρετο κλείσιμο χρήσιμων υπηρεσιών ( σχολ φύλακες- δημ αστυνομία- καθαρίστριες- καθηγητές ΕΠΑΛ κλπ), έκανε το δημόσιο πιο γραφειοκρατικό πιο δυσπρόσιτο πιο εχθρικό και πιο ακριβό προς τους πολίτες.
           Κατά την αντίληψη αυτών που προωθούν τέτοιου τύπου νομοσχέδια, καλές και αποδοτικές υπηρεσίες, είναι αυτές που προωθούν την ανταποδοτικότητα, τις ιδιωτικοποιήσεις, τις απολύσεις.Που συμπιέζουν το εισόδημα των εργαζόμενων με περικοπές, με φοροεπιδρομή, με κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, που μοιράζουν κοινοτικά κονδύλια σε κάθε λογής εταιρείες και εργολάβους, που προωθούνεντέλει όλες τις αντιλαϊκές πολιτικές.
''Το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση προσθέτει μια ψηφίδα στην οικοδόμηση ενός κράτους που γίνεται ακριβότερο, εκχωρεί ολόκληρα πεδία αρμοδιότητας στον ιδιωτικό τομέα για να γίνουν εμπορεύματα''. Ενός κράτους που αφήνει τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα απροστάτευτα. Ενός κράτους που ως βασική του αποστολή θα έχει την καταστολή κάθε αντίστασης απέναντι στη βαρβαρότητα της ασκούμενης πολιτικής.
Για τους δημότες όμως και για την κοινωνία, θα σημάνει τον αποκλεισμό από την εξυπηρέτηση και την διευκόλυνσή τους μέσω των υπηρεσιών. Γιατί προτεραιότητα θα δίνεται, όπως είπαμε, σε πρακτικές προς όφελος μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων και εργολάβων και όχι για την κατασκευή σχολείων, παιδικών σταθμών, πάρκων, επέκταση κοινωνικών δομών κλπ.
''Είναι φανερό ότι η  αξιολόγηση,  είναι ένας απροσχημάτιστος τρόπος για απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων  στο δημόσιο και για εξευτελισμό και απαξίωση των υπολοίπων''.
Είναι σαφές ότι προσπαθούν να φτιάξουν τη  δεξαμενή για τις 15.000 απολύσεις του 2014. Δεν τους ενδιαφέρει τίποτα πέρα από τη διάλυση του δημόσιου τομέα και την κατεδάφιση των όποιων κοινωνικών δομών έχουν απομείνει. Χρειάζονται πειθαρχημένους και εντελώς υπάκουους υπαλλήλους, συνένοχους στο ξεπούλημα του δημοσίου. Για να το πετύχουν αυτό θεσμοθετούν το νόμο της ζούγκλας μέσα στις υπηρεσίες. Εξωθούν τους εργαζόμενους σε ανταγωνισμό με τους συναδέλφους τους υπονομεύοντας το πνεύμα ομαδικής δουλείας, απαραίτητο για τη λειτουργία των υπηρεσιών, προωθούν την ατομική διεκδίκηση έναντι της συλλογικής. Όταν μάλιστα η όποια αύξηση στο μισθό συνδέεται άμεσα με το βαθμό του υπαλλήλου και η προαγωγή από τον ένα βαθμό στον άλλο ακολουθεί συγκεκριμένες ποσοστώσεις, δημιουργείται ένα εργασιακό περιβάλλον που μοιάζει με αρένα.
Γνωρίζουμε καλά και τα έχουμε πει πολλές φορές ότι οι ΟΤΑ έχουν προβλήματα και μάλιστα σοβαρά, όπως: η έλλειψη οργάνωσης, η γραφειοκρατία, η υποστελέχωση μαζί με την έλλειψη προσωπικού, η αναξιοκρατία, οι πελατειακές σχέσεις (κυρίως όσον αφορά τις σχέσεις διοικήσεων με τους πολίτες), η αδιαφάνεια, και το κυριότερο από όλα η έλλειψη δημοκρατικής λειτουργίας τόσο στο εσωτερικό των δήμων αλλά και στις σχέσεις του με τον δημότη.
Γνωρίζουμε πολύ καλάότι η «αξιολόγηση» που γινόταν μέχρι τώρα δεν είχε καμία σχέση με την πραγματική λειτουργία του δημοσίου προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, αλλά αντίθετα αποτελούσε ένα μηχανισμό υποταγής και πειθάρχησης. Με το νέο νόμο όμως και ότι προηγήθηκε, από την συκοφάντηση των υπαλλήλων και τα πειθαρχικά μέχρι τις διαθεσιμότητες- απολύσεις και το κλείσιμο υπηρεσιών, γκρεμίζονται και οι τελευταίες αυταπάτες όσων επέμεναν να πιστεύουν τις ανοησίες περί «βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του δημοσίου».
Οι εργαζόμενοι δεν είναι αντίθετοι στον εκσυγχρονισμό του Δημοσίου αλλά ούτε και στο να εκτιμηθεί η πραγματική λειτουργία και προσφορά των υπηρεσιών. Στην κατεύθυνση όμως της ενίσχυσης και της βελτίωσης των υπηρεσιών, μέσα από την αξιοποίηση με τον καλύτερο τρόπο του ανθρώπινου δυναμικού και των υποδομών. Για να γίνει αυτό χρειάζεται στοχοθεσία και πρόγραμμα, χρειάζεται διαρκή επιμόρφωση του προσωπικού και ενίσχυση των τεχνικών και διοικητικών υποδομών.   Σκοπός είναι να αναβαθμισθούν ποιοτικά οι υπηρεσίες προς τους δημότες. Οι υπάλληλοι με την γνώση και την πείρα τους μπορούν να βοηθήσουν στην μετατροπή του Δήμου σε εργαλείο κοινωνικής και παραγωγικής ανασυγκρότησης για τον τόπο τους. Όλα αυτά όμως θα γίνουν μέσα από την εμπέδωση κλίματος συνεργασίας μεταξύ των υπαλλήλων αλλά και στην σχέση τους με τους δημότες και όχι μέσα από τον ανθρωποφάγο ανταγωνισμό και την τιμωρία.
Εδώ βρίσκεται η μεγάλη μας διαφορά με τους κρατούντες, γιατί εμείς θέλουμε ένα δημόσιο παραγωγικό που να δουλεύει πραγματικά προς όφελος της κοινωνίας, και όπου θα λείπουν τα ρουσφέτια οι ''φιλικές'' εξυπηρετήσεις οι προσλήψεις από τα παράθυρα η αναξιοκρατία και όπου ο υπάλληλος δεν θα έχει λόγο να είναι τεμπέλης ή κοπανατζής. Ενώ αυτοί που θέλουν ένα δημόσιο για τους λίγους, συκοφαντούν, απολύουν και σπέρνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπαλλήλων, ακριβώς για να περάσουν τα σχέδια τους εύκολα και χωρίς αντίσταση,
Οι Δήμαρχοι έχουν ευθύνη και πρέπει να πάρουν θέση απέναντι στην επιχειρούμενο εξανδραποδισμό υπηρεσιών και υπαλλήλων. Ο κάθε Δήμαρχος ξεχωριστά αλλά και τα συλλογικά τους όργανα δεν μπορούν να κωφεύουν στην πλήρη διάλυση των Δήμων και σε μετατροπή τους σε ΑΕ.
Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση που θέλουν να επιβάλουν, δεν είναι μόνο η αναγκαία αντίσταση στη δρομολόγηση απολύσεων στο Δημόσιο. ''Είναι και πάλη για ελευθερία, δημοκρατία απέναντι σε ένα βαθύ σκοταδισμό, ο οποίος εάν εγκατασταθεί στην Δημόσια Διοίκηση, στους Ο.Τ.Α. στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Κοινωνική Πρόνοια, στοχεύει να δηλητηριάσει βαθιά την κοινωνία''.
Είναι ο αγώνας για να μη ξαναγυρίσουμε ως κοινωνία 60 χρόνια πίσω στα πρότυπα του μετεμφυλιακού κράτους του αυταρχισμού των πιστοποιητικών κοινωνικών φρονημάτων και της αποθέωσης των πελατειακών μηχανισμών.
           Γι’ αυτό είναι αναγκαίο να μπλοκαριστεί η εφαρμογή της «αξιολόγησης» με συνολική και συλλογική άρνηση της διαδικασίας από κάτω προς τα πάνω.
*Ο Τσιβίδης Πέτρος είναι μέλος του Δ.Σ του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Καλαμαριάς
Δημοσιεύτηκε στο : sedkalamaria.wordpress.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου