Ο απερχόμενος Περιφερειάρχης οφείλει να δώσει άμεσα ουσιαστικές απαντήσεις για τις επιλογές του" δήλωσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφια για την Περιφέρεια Αττικής, Ρένα Δούρου, σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα του Τύπου, αναφορικά με απευθείας, μη νόμιμη, σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, ανάθεση έργου ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ από τον Περιφερειάρχη Αττικής και πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ, Γιάννη Σγουρό.

Ολόκληρη η δήλωση της Ρ. Δούρου έχει ως εξής:

«Οι αποκαλύψεις των ΜΜΕ δεν πρέπει να ξαφνιάζουν. Και τούτο γιατί εδώ και πολλούς μήνες είχαμε εγκαίρως κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου και ζητήσει να μην υπάρξει ανανέωση των συμβάσεων λειτουργίας του Εργοστασίου Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης (ΕΜΑΚ) και του Αποτεφρωτήρα Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων
(ΕΙΑ). Συγκεκριμένα με τοποθετήσεις και επιστολές προς τον πρόεδρο, την Εκτελεστική Επιτροπή, το ΔΣ του ΕΔΣΝΑ, με κοινοποίηση στα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου, στις 29 Ιουλίου 2013, 30 Σεπτεμβρίου 2013 και 26 Νοεμβρίου 2013, καθιστούσαμε σαφή την αντίθεσή μας στην απόφαση της Διοίκησης του ΕΔΣΝΑ για ανανέωση συνεργασίας με τους εγκαταστημένους αναδόχους. Και θέταμε το ερώτημα της συνέχισης της λειτουργίας της  μονάδας  μηχανικής ανακύκλωσης και της μονάδας επεξεργασίας νοσοκομειακών υπό τους όρους των υπερκοστολογημένων συμβάσεων.

Συγκεκριμένα, στις 29 Ιουλίου 2013, σε σχετική επιστολή προς τον πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ του ΕΔΣΝΑ ο περιφερειακός μας σύμβουλος και μέλος του ΔΣ του ΕΔΣΝΑ, Δ. Τσουκαλάς τόνιζε: «Αλήθεια, σε ποιο προϋπολογισμό προσφέρεται η έκπτωση από την κοινοπραξία των εργολάβων  για να διατηρήσουν τη λειτουργία των Μονάδων τα επόμενα 3 ή 4 χρόνια; Στον υπερκοστολογημένο προϋπολογισμό των υφιστάμενων συμβάσεων και των μελετών του 2010 και 2011; Που είναι οι νέες μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης, απαραίτητα ακόμη και για διαδικασίες απευθείας  διαπραγμάτευσης; Με ποια τεχνικά και οικονομικά ζητούμενα θα συνεχίσει ο ΕΔΣΝΑ τη λειτουργία των μονάδων; Τι γίνεται με τα παραγόμενα προϊόντα, όπως στην περίπτωση του ΕΜΑΚ, που επιστρέφουν στο Χ.Υ.Τ.Α. μετά την επεξεργασία τους κοστίζοντας στους Δημότες της Αττικής 100€/ton; Τι γίνεται με τον έλεγχο των αέριων εκπομπών και των οσμών;». Και καλούσαμε τον Πρόεδρο και την Εκτελεστική Επιτροπή  του ΕΔΣΝΑ: α) Να δώσουν στη δημοσιότητα τις συμβάσεις για τη λειτουργία των Μονάδων (ΕΜΑΚ και Αποτεφρωτήρα) με τα τεχνικά και οικονομικά στοιχεία της προσφοράς των αναδόχων. β) Να δώσουν στη δημοσιότητα τα στοιχεία τεχνικής και οικονομικής  αξιολόγησης και αποτίμησης των πεπραγμένων κατά το χρόνο λειτουργίας των Μονάδων από τους ιδιώτες. Και γ) Να παραπέμψουν το θέμα για λήψη απόφασης από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΔΣΝΑ.
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2013, κατά την 4η και 5η Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΔΣΝΑ, σε σχετικό υπόμνημα θέταμε ξανά το θέμα της ανανέωσης των συμβάσεων λειτουργίας Μονάδων: «Γιατί διατηρείτε  τη λειτουργία της  μονάδας  μηχανικής ανακύκλωσης και της μονάδας επεξεργασίας νοσοκομειακών υπό τους όρους των υπερκοστολογημένων συμβάσεων;
Στις 26 Νοεμβρίου 2013 σε επιστολή του προς τον πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ του ΕΔΣΝΑ, ο Δ. Τσουκαλάς δήλωνε ότι η παράταξη καταψηφίζει την εισήγηση σχετικά με την παράταση των συμβάσεων λειτουργίας των μονάδων ανακύκλωσης και επεξεργασίας νοσοκομειακών, στηλιτεύοντας τη στάση του ΔΣ και του προέδρου του.
Συγκεκριμένα στην επιστολή του τονιζόταν:
«Ζητήσαμε από την πρώτη στιγμή να δώσετε τα στοιχεία για τις συμβάσεις που έχει συνάψει ο ΕΣΔΚΝΑ-ΕΔΣΝΑ, να δώσετε τα στοιχεία για τα απορρίμματα δημοτικά και ιδιωτικά, να προχωρήσει με διαφάνεια η οικονομική και τεχνική αξιολόγηση της λειτουργίας των υφιστάμενων μονάδων και της συνεργασίας του Συνδέσμου με τους ιδιώτες. Αγνοήσατε τα αιτήματα και προχωρήσατε στις αποφάσεις σας, διατηρώντας ως έχουν τα πεπραγμένα. Ζητήσαμε από την πρώτη στιγμή να δώσετε τα στοιχεία των συμβάσεων, να δώσετε όλα τα στοιχεία των φορτίων που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις από τους ΟΤΑ , τα Κέντρα Διαλογής (ΚΔΑΥ) και τους ιδιώτες.  Δεν το έχετε κάνει.
Μας λέτε σήμερα ότι για πρώτη φορά ο Σύνδεσμος έχει «Μελέτη κοστολόγησης». Όχι, ούτε αυτή τη φορά ο Σύνδεσμος δεν έκανε μελέτη κοστολόγησης των υπηρεσιών. Παίρνετε τις δαπάνες και τις μοιράζετε στους ΟΤΑ, αυτό δεν είναι μελέτη κοστολόγησης! Γιατί;
Κύριε Πρόεδρε, δεν έχει εγκατασταθεί το διπλογραφικό σύστημα, υποχρέωση για τους ΦοΔΣΑ από το 2009! Γιατί; Από το 2009 έπρεπε να υπάρχει διπλογραφικό και ισολογισμοί. Γιατί δεν έχει γίνει; Χωρίς διπλογραφικό, η όποια μελέτη κοστολόγησης δεν ελέγχεται. Τι γίνεται με την καταγραφή των εισερχομένων απορριμμάτων; Ποιος έχει την ευθύνη του συστήματος; Ακόμη και οι ΟΤΑ δεν έχουν πρόσβαση στα στοιχεία. Γνωρίζουν και αποδέχονται οι ΟΤΑ τις ποσότητες των απορριμμάτων βάσει των οποίων κάνετε την τιμολόγηση;
Αμφισβητούμε ακόμη και την επιλογή το σύνολο των δαπανών λειτουργίας του ΕΔΣΝΑ να επιμερίζεται, και μάλιστα  ενιαία,  ως επιβάρυνση των ΟΤΑ με βάση την ποσότητα των απορριμμάτων. Σε πιθανή απάντηση έτσι προβλέπει ο νόμος, ανταπαντούμε. Ο νόμος δίνει και άλλες δυνατότητες, αλλά και το κυριότερο, οι νόμοι αλλάζουν και συμπληρώνονται όταν το θέλουμε. Σας θυμίζω τη ρύθμιση που πετύχατε στον Καλλικράτη 2  για τις αυξημένες αρμοδιότητες της Εκτελεστικής Επιτροπής. Δεν αποδεχόμαστε τη μελέτη κοστολόγησης που εισηγείστε  και επιφυλασσόμαστε  για τα παρελθόντα χρέη. Για όλους αυτούς τους λόγους καταψηφίζουμε την εισήγηση. Επαναλαμβάνουμε την διαφωνία μας για την παράταση των συμβάσεων λειτουργίας  και καταθέτουμε  για τα Πρακτικά τις σχετικές παρεμβάσεις που σας έχουμε αποστείλει».

Ο απερχόμενος Περιφερειάρχης οφείλει να δώσει άμεσα ουσιαστικές απαντήσεις για τις επιλογές του».